חלפו עברו הימים בהם היינו מכתתים רגלינו לסוכנות הביטוח, יושבים עם הסוכן הקבוע שלנו, חותמים בשנים – עשר מקומות שונים ומחדשים בכך את ביטוח הרכב. זה זמן מה שרשת האינטרנט מאפשרת לנו לבצע את כל הפעולות הללו, בלי לצאת מהבית ולא רק זאת, אלא שאפשר להשוות בין חברות, בין הצעות מחיר, בין פוליסות, תנאי תשלום ואפילו להתפעל מגרפיקה של אתרי אינטרנט.
כמו הרבה תחומים בחיים, גם בענף ביטוח רכב הבינו שהלקוחות מעוניינים בנוחות ויעילות ומהר מאד נוצרה מערכת ידידותית להפליא, שממשיכה את התחרות הנוקבת בין חברות הביטוח, אבל באינטרנט. המערכות כל כך משוכללות, עד שדי במילוי פרטים בסיסיים, על מנת לקבל הצעות מכמה חברות ביטוח, מה שמקנה לנו – הלקוחות הפוטנציאליים – יכולת מיקוח.
בנוסף, אנחנו יכולים לבקש שישלחו לנו דוגמא של פוליסה, לבחון את התנאים בכל אחת מהפוליסות ולבחור את זו המתאימה ביותר לרכב שלנו ולכיס שלנו. חשוב לזכור שלכל החברות יש אינטרס אחד ברור – למשוך כמה שיותר לקוחות ולשם כך הן ילכו לקראתינו מרחקים הגונים – יורידו סעיפים לא רלוונטיים, יוסיפו סעיפים ללא תשלום, יקטינו סכום השתתפות עצמית וכמובן יפחיתו ממחירי הפוליסות.
הנגישות של החברות ברשת מאפשרת לנו ללמוד עליהן, על הוותק והניסיון שלהן, לקרוא המלצות ואפילו להתייעץ און-ליין עם סוכנים והכל בנגיעת מקלדת והקלקת עכבר.