. סוג חומר ותקן עובי המוטות- על כל סורג / מעקה- לשם בטיחות או מיגון, להיות עשוי פלדה.
כשמדובר בסוגר לשם בטיחות על המוטות להיות מ'פרופיל מלא'- מוטות שאינם חלולים ועל
המוטות להיות בעובי של כ- 4.5 מ"מ.
סורג לשם מיגון אינו מוכרח להיות בפרופיל מלא, אך על המוטות להיות בעובי של 12מ"מ- 14 מ"מ.
2. איכות הריתוך- כל מבנה סורג כולל מסגרת ומוטות המחוברים אליה באמצעות ריתוך. למי שאינו בעל
מקצוע יהיה קשה לזהות פגמים בריתוך. בעין לא מקצועית ניתן רק להבחין בסדקים קלים המעידים על
איכות ריתוך ירודה. רצוי לחפש מסגריות מקצועיות רחבי הארץ אשר יודעות לעשות את עבודות הריתוך בצורה האיכותית ביותר.
3. קיבוע לקיר- עבודת הקיבוע היא תנאי הכרחי לחוזקו ויעילותו של הסורג. היא שקובעת את עמידות
הסורג לעומס. מכון התקנים קבע כי העומס המינימאלי בו יעמוד סורג הוא 65 ק"ג וכי גם במשקל
גבוה מכך, על הסורג לעמוד במקומו מבלי לזוז.
כשמדובר בסורג לשם בטיחות, צורת הקיבוע חשובה ביותר ועליה לאפשר לסורג לעמוד בעומס רב
יותר מהמורשה בתקן.
4. החלדה- סורג איכותי הנו סורג בעל עמידות גבוהה כנגד תופעת החלודה.
כדי להימנע/ לעכב תופעה זו יש לרכוש סורג שעבר תהליך של גלוון- ציפוי הברזל בשכבת אבץ.
ציפוי זה מעכב בצורה משמעותית את תהליך ההתחמצנות של הפלדה.
5. תקני בטיחות לסורג- בארץ, שלא כמו בחו"ל, אין חיוב בתקן שסורג יעמוד בסעיפים של מיגון
ובטיחות יחד.
בטיחות- העומס המינימלי הנו כנ"ל- 65 ק"ג.
הרווח שבין מוטות המעקה/ סורג לא יעלה על 10 ס"מ.
בסורג/ מעקה לא יהיה פתח הקטן מ-3 ס"מ. גובה מעקה/ מסעד במרפסת- לא פחות מ-105 ס"מ.
מיגון- סעיפים אלו נוגעים למשך זמן הפריצה הנדרש באמצעות כלי פריצה שונים. ברור לכולנו
שהתקנת סורגים היא קודם כל לשם ההרתעה ולתחושת הביטחון הפרטי והמינימאלי שלנו