תודה לדודי וכל חברי יצאת גדול


ברצוני להודות בכל הלב על תרומתכם הגדולה לקשישי והדרת תל אביב   קרא עוד..
על האתר
על האתר
הסכם בין בעל מקצוע והצרכן
בעלי מקצוע פורום מומחים
חיפושים נפוצים בעלי מקצוע
בלוגים



בטיחות בעבודה

 

בס"ד
 
                                          
                                                   שבת פרשת תולדות כ"ט חשון תשע"ב
-       המאבק על המים
-       מי כמעט מת מרעב
-       התגובה הראויה לרצח יהודים
-       האם יצחק אבינו היה משקיע סולידי או ספקולנט
-       איזו דרך חיברה ביו השפלה לדרך בורמה
-        מדור לבטיחות- מניעת שפיכות דמים והתנהלותה של רבקה אמנו
-       ועוד
 
פרשת תולדות   -  ראשי פרקים
א.         בתחילת הפרשה נאמר "וְאֵלֶּה תּוֹלְדֹת יִצְחָק, בֶּן אַבְרָהָם, אַבְרָהָם הוֹלִיד אֶת יִצְחָק". שואלים הפרשנים מדוע צריך לציין יצחק בן אברהם ושוב אברהם הוליד את יצחק ועל כך עונה רש"י שהיו ליצני הדור (הנשמות הטובות) אומרים שאביו האמיתי של יצחק היה אבימלך ולא אברהם לכן בא הכתוב ללמדינו שאכן אברהם הוא אביו של יצחק.
ב.         כשרבקה אשת יצחק היתה בהריון היא הרגישה תנועות מוזרות בבטנה כפי שכתוב "וַיִּתְרֹצְצוּ הַבָּנִים, בְּקִרְבָּהּ" והסיבה לכך היתה שבכל פעם שעברה ליד בית מדרש או בית כנסת רצה ילד אחד לצאת וכשעברה ליד בתי מרזח ובתי הימורים לא חוקיים רצה ילד שני לצאת. לשאלתה ענה לה הקב"ה שיש בבטנה שני ילדים תאומים שמכל אחד יתפתח עם (לאום) גדול וששניהם יהיו בעימות מתמיד (מוכר!!) ומוסיף הקב"ה ואומר שהאח הצעיר ישלוט על המבוגר "וַיֹּאמֶר ה’ לָהּ, שְׁנֵי גֹיִים בְּבִטְנֵךְ, וּשְׁנֵי לְאֻמִּים, מִמֵּעַיִךְ יִפָּרֵדוּ; וּלְאֹם מִלְאֹם יֶאֱמָץ, וְרַב יַעֲבֹד צָעִיר". ואכן נולדו ליצחק ולרבקה שני תינוקות הראשון נולד שעיר כולו ויקראו שמו עשו מלשון עשוי (מוכן, נראה כמו ילד מגודל) ואחריו יצא תינוק שני אשר אחז בעקבו של התינוק הראשון ולכן קראו לו יעקב "וַיֵּצֵא הָרִאשׁוֹן אַדְמוֹנִי, כֻּלּוֹ כְּאַדֶּרֶת שֵׂעָר; וַיִּקְרְאוּ שְׁמוֹ, עֵשָׂו. וְאַחֲרֵי כֵן יָצָא אָחִיו, וְיָדוֹ אֹחֶזֶת בַּעֲקֵב עֵשָׂו, וַיִּקְרָא שְׁמוֹ, יַעֲקֹב".
ג.          בכל היסטוריה של העם היהודי ובייחוד בתקופה זו אנו חווים את המשמעות של העימות בין העם היהודי, מצאצאיו של יעקב לאומה הערבית שיש המייחסים אותה לישמעאל ועשו.
ד.         כשגדלו הילדים, ראו בבירור את ההבדלים ביניהם, עשו היה ערמומי, חמדן וגס רוח ואילו יעקב היה איש תמים וישר. " וַיִּגְדְּלוּ, הַנְּעָרִים, וַיְהִי עֵשָׂו אִישׁ יֹדֵעַ צַיִד, אִישׁ שָׂדֶה; וְיַעֲקֹב אִישׁ תָּם, יֹשֵׁב אֹהָלִים". יצחק העדיף את עשו היות והיה איש ציד ודאג למזונות אביו (המדרש מספר שעשו היה "מתחמן" את יצחק והצטייר בעיני יצחק כאיש טוב בה בשעה שהתנהגותו היתה רעה ורשעה) ובנוסף האמין שקיימת בעשו היכולת לשפר מעשיו, ואילו רבקה העדיפה את יעקב שהיה איש תם יושב אהלים. "וַיֶּאֱהַב יִצְחָק אֶת עֵשָׂו, כִּי צַיִד בְּפִיו וְרִבְקָה, אֹהֶבֶת אֶת יַעֲקֹב"
ה.         באחד הימים חזר עשו מהשדה שהוא עייף ורעב מה שנקרא בימינו "מת מרעב" וראה שיעקב הכין נזיד עדשים. עשו ביקש מיעקב שיתן לו מהאוכל. "וַיָּזֶד יַעֲקֹב, נָזִיד, וַיָּבֹא עֵשָׂו מִן הַשָּׂדֶה, וְהוּא עָיֵף. וַיֹּאמֶר עֵשָׂו אֶל יַעֲקֹב, הַלְעִיטֵנִי נָא מִן הָאָדֹם הָאָדֹם הַזֶּה כִּי עָיֵף, אָנֹכִי". יעקב החליט לנצל הזדמנות זאת וביקש בתמורה לקנות את הבכורה (מה שבימינו בעולם העסקים נהוג לכנות "ניצול הזדמנות") "וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב  מִכְרָה כַיּוֹם אֶת בְּכֹרָתְךָ" ואכן עשו שהיה על סף עילפון ובנוסף זלזל במשמעות הבכורה הסכים "וַיֹּאמֶר עֵשָׂו, הִנֵּה אָנֹכִי הוֹלֵךְ לָמוּת וְלָמָּה זֶּה לִי, בְּכֹרָה." ונשבע ליעקב על כך שהוא מוותר על הבכורה. "וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב, הִשָּׁבְעָה לִּי כַּיּוֹם, וַיִּשָּׁבַע, לוֹ, וַיִּמְכֹּר אֶת בְּכֹרָתוֹ, לְיַעֲקֹב"
ו.          עברו מספר שנים ושוב היה רעב הארץ ואולם הפעם הקב"ה מורה ליצחק לא לעזוב את הארץ וחוזר על ההבטחה שעם ישראל יהיה עם גדול ושארץ ישראל תהיה שייכת לעם היהודי "גּוּר בָּאָרֶץ הַזֹּאת ... וְהִרְבֵּיתִי אֶת זַרְעֲךָ, כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמַיִם, וְנָתַתִּי לְזַרְעֲךָ, אֵת כָּל הָאֲרָצֹת הָאֵל" ואכן יצחק נשאר בארץ ומתיישב בארץ גרר.
ז.          כשהתיישב יצחק בגרר הוא פחד שיהרגו אותו ויקחו את רבקה שהיתה אשה יפה לכן מיחזר יצחק את הרעיון של אברהם והכריז שרבקה אחותו. "וַיִּשְׁאֲלוּ אַנְשֵׁי הַמָּקוֹם, לְאִשְׁתּוֹ, וַיֹּאמֶר, אֲחֹתִי הִוא  כִּי יָרֵא, לֵאמֹר אִשְׁתִּי, פֶּן יַהַרְגֻנִי אַנְשֵׁי הַמָּקוֹם עַל רִבְקָה, כִּי טוֹבַת מַרְאֶה הִוא" לאחר מספר ימים השקיף אבימלך מלך גרר וראה שיצחק מתנהג עם רבקה לא בדיוק כמו עם אחות אלא יותר מתנהג עימה כמו אשתו. מיד קורא אבימלך ליצחק ושואל אותו לפשר המעשה. יצחק עונה לו "וַיֹּאמֶר אֵלָיו, יִצְחָק, כִּי אָמַרְתִּי, פֶּן-אָמוּת עָלֶיהָ". אבימלך מסביר ליצחק את הטעות של יצחק ואומר שהיה יכול לגרום למצב בו יקח איש מאנשי גרר את רבקה לאשה ויעבור על איסור אשת איש. ומיד מוציא אבימלך פקודה לכל עמו שלא יפגעו ביצחק וברבקה "וַיְצַו אֲבִימֶלֶךְ,

 

ח.         בהמשך מחליט יצחק לבצע השקעה נבונה בגידולי הקרקע (ולא בבורסה ולא על בסיס תשקיפים, וקניית אגרות חוב) ואכן הצליח להגדיל את רכושו פי 100. אנשי גרר היו מושחתים וספקולנטים לכן יצחק ראה  שאין לסמוך בעסקיהם אלה בטח ב ה' והפך לחקלאי תמים ומצליח "וַיִּזְרַע יִצְחָק בָּאָרֶץ הַהִוא, וַיִּמְצָא בַּשָּׁנָה הַהִוא מֵאָה שְׁעָרִים" הייבול הכפיל עצמו פי מאה.
ט.         בארץ גרר מתחיל שוב הוויכוח על בארות המים כשבכל פעם שעבדי יצחק חופרים באר מגיעים הפלשתים וסותמים אותה כשלבסוף מגיע מלך גרר ויצחק להסכם שלום. אגב, אחת הבארות שלא רבו עליה נקראה בשם רחובות (מלשון הרחבה, "וַיִּקְרָא שְׁמָהּ, רְחֹבוֹת, וַיֹּאמֶר כִּי עַתָּה הִרְחִיב ה’ לָנוּ, וּפָרִינוּ בָאָרֶץ" כשהעיר רחובות נקראת על שם הבאר. הריב על המים לא הסתיים בימי יצחק אלא גם בשנים הראשונות להקמת מדינת ישראל היה ריב גדול על המים כשהסורים תכננו להטות את מימי נחל הבאנייס שלא יגיעולכנרת
י.          יצחק בהגיעו לגיל 120 כהו עיניו (החל להתעוור) מבקש מעשו שיצוד ציד ויכין לו מטעמים על מנת שיברכו לפני שימות "וַעֲשֵׂה לִי מַטְעַמִּים כַּאֲשֶׁר אָהַבְתִּי, וְהָבִיאָה לִּי וְאֹכֵלָה בַּעֲבוּר תְּבָרֶכְךָ נַפְשִׁי, בְּטֶרֶם אָמוּת"
יא.        רבקה שיעקב היה הבן המועדף עליה, ברגע ששומעת את בקשתו של יצחק מעשו החליטה לבצע מעשה על מנת שיעקב לא יקופח. רבקה קוראת ליעקב ומספרת לו על בקשת יצחק ומבקשת ממנו שיביא לה שני גדיי עיזים על מנת שתכין ארוחת גורמה כמו שיצחק אוהב "לֶךְ נָא, אֶל הַצֹּאן, וְקַח לִי מִשָּׁם שְׁנֵי גְּדָיֵי עִזִּים, טֹבִים וְאֶעֱשֶׂה אֹתָם מַטְעַמִּים לְאָבִיךָ, כַּאֲשֶׁר אָהֵב" בנוסף, דורשת רבקה מיעקב להתחפש לעשו וליטול את הברכות. יעקב מנסה לסרב ואומר שיצחק יגלה שיעקב מנסה לרמותו שהרי עשו היה איש שעיר ויעקב לא, ויעקב חשש שמא אביו יגע בידיו ויגלה את הרמיה ויביא עליו קללה ולא ברכה "וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב, אֶל רִבְקָה אִמּוֹ: הֵן עֵשָׂו אָחִי אִישׁ שָׂעִר, וְאָנֹכִי אִישׁ חָלָק. אוּלַי יְמֻשֵּׁנִי אָבִי  וְהָיִיתִי בְעֵינָיו כִּמְתַעְתֵּעַ וְהֵבֵאתִי עָלַי קְלָלָה, וְלֹא בְרָכָה"
יב.        כדי לשכנע את יעקב אומרת לו רבקה שהיא תספוג את הקללה "וַתֹּאמֶר לוֹ אִמּוֹ, עָלַי קִלְלָתְךָ בְּנִי אַךְ שְׁמַע בְּקֹלִי, וְלֵךְ קַח לִי." ואכן יעקב שומע בקולה ולובש את בגדי עשו ומביא ליצחק אוכל שרבקה הכינה.
יג.         יעקב מגיע ליצחק ויצחק שואלו לשמו, יעקב עונה "אָנֹכִי עֵשָׂו בְּכֹרֶךָ". המדרש מסביר שיעקב אמר אנוכי, (הפסקה) עשו בכורך שהכוונה אנוכי יעקב (פסיק-אתנחתא בדיבור) ועשו הוא הבכור שלך. מהדו-שיח יצחק מתחיל לחשוד היות ופרק הזמן שעבר היה קצר "וַיֹּאמֶר יִצְחָק אֶל בְּנוֹ, מַה זֶּה מִהַרְתָּ לִמְצֹא בְּנִי" יעקב עונה ליצחק "וַיֹּאמֶר, כִּי הִקְרָה ה’ אֱלֹהֶיךָ לְפָנָי". כעת חשדו של יצחק גובר בעיקר לפי סגנון הדיבור של יעקב . היה ידוע ליצחק שעשו לא הקפיד לשלב בדיבורו את שמו ושל הקב"ה לכן מחליט יצחק לבדוק את הידיים "וַיֹּאמֶר יִצְחָק אֶל יַעֲקֹב, גְּשָׁה נָּא וַאֲמֻשְׁךָ בְּנִי" לאחר שיצחק ממשש את ידיו של יעקב הוא אומר "הַקֹּל קוֹל יַעֲקֹב, וְהַיָּדַיִם, יְדֵי עֵשָׂו".
יד.        בחולון, במתחם של מוזיאון הילדים ישנו מוזיאון מיוחד הנקרא "דיאלוג בחשיכה". מוזיאון זה בא להמחיש למבקרים בו את חייו של העיוור וכבד הראיה (יצחק אבינו), במוזיאון זה נחשפים המבקרים לצורת התמודדות של העיוורים שבאה ליד ביטוי בחידוד יתר של שאר החושים: השמיעה, המישוש, הריח וטעם. לכן שאומר יצחק שהיה כבד ראיה "הקול קול יעקב והידיים ידי עשו" הוא פשוט חידד את חוש השמיעה "הקול קול יעקב" ואת חוש המישוש "והידיים ידי עשו"
טו.         יצחק שואל את יעקב "וַיֹּאמֶר, אַתָּה זֶה בְּנִי עֵשָׂו" ויעקב עונה "וַיֹּאמֶר, אָנִי" ושוב על מנת לברוח מהשקר לא אומר יעקב אני עשו אלא מסתפק במילה "אָנִי". לאחר שיצחק מסיים את הסעודה הוא מברך את יעקב בברכת עושר ושלטון "וְיִתֶּן לְךָ, הָאֱלֹהִים, מִטַּל הַשָּׁמַיִם, וּמִשְׁמַנֵּי הָאָרֶץ וְרֹב דָּגָן, וְתִירֹשׁ. יַעַבְדוּךָ עַמִּים, וְיִשְׁתַּחֲווּ לְךָ לְאֻמִּים, הֱוֵה גְבִיר לְאַחֶיךָ, וְיִשְׁתַּחֲווּ לְךָ בְּנֵי אִמֶּךָ; אֹרְרֶיךָ אָרוּר, וּמְבָרְכֶיךָ בָּרוּךְ".
טז.       עשו חוזר מהציד ומכין ארוחה ומגיש אותה ליצחק. יצחק לא מבין מה קורה ושואל את עשו:  "וַיֹּאמֶר לוֹ יִצְחָק אָבִיו, מִי אָתָּה? וַיֹּאמֶר, אֲנִי בִּנְךָ בְכֹרְךָ עֵשָׂו". יצחק נבהל מאד  "וַיֶּחֱרַד יִצְחָק חֲרָדָה, גְּדֹלָה עַד מְאֹד" ומתפלא מי היה האיש שהאכיל אותו וזכה לברכות "וַיֹּאמֶר מִי אֵפוֹא הוּא הַצָּד צַיִד וַיָּבֵא לִי וָאֹכַל מִכֹּל בְּטֶרֶם תָּבוֹא וָאֲבָרְכֵהוּ; גַּם בָּרוּךְ יִהְיֶה" ואולם יצחק הבין שמדובר ביעקב לכן הוסיף "גם ברוך יהיה". עשו מבקש גם ברכה מאביו ואולם יצחק לאחר שהבין שלמרות שיעקב לקח במרמה את הברכות זהו כנראה רצון הקב"ה מברכו בברכה צנועה יותר. "הִנֵּה מִשְׁמַנֵּי הָאָרֶץ, יִהְיֶה מוֹשָׁבֶךָ, וּמִטַּל הַשָּׁמַיִם, מֵעָל. וְעַל חַרְבְּךָ תִחְיֶה, וְאֶת אָחִיךָ תַּעֲבֹד וְהָיָה כַּאֲשֶׁר תָּרִיד, וּפָרַקְתָּ עֻלּוֹ מֵעַל צַוָּארֶךָ".
יז.        בעקבות כך מחליט עשו להרוג את יעקב לאחר שיצחק ימות "וַיֹּאמֶר עֵשָׂו בְּלִבּוֹ, יִקְרְבוּ יְמֵי אֵבֶל אָבִי, וְאַהַרְגָה, אֶת יַעֲקֹב אָחִי" לרבקה נודע על מזימתו של עשו והיא משכנעת את יצחק לשלוח את יעקב לחרן על מנת שימצא לו אשה מבני משפחתם. יצחק קורא ליעקב ומצווה אותו ללכת למשפחתה של רבקה, לבית לבן על מנת שימצא לו שם אשה "קוּם לֵךְ פַּדֶּנָה אֲרָם, בֵּיתָה בְתוּאֵל אֲבִי אִמֶּךָ וְקַח לְךָ מִשָּׁם אִשָּׁה מִבְּנוֹת לָבָן אֲחִי אִמֶּךָ" יעקב החליט לשמוע לעצתו של יצחק גם משום כיבוד אב ואם וגם שפחד מעשו אחיו " וַיִּשְׁמַע יַעֲקֹב, אֶל אָבִיו וְאֶל אִמּוֹ; וַיֵּלֶךְ, פַּדֶּנָה אֲרָם"
יח.        עשו שרואה שדעתם של יצחק ורבקה לא נוחה מבנות המקום לוקח לו לאשה את בתו של ישמעאל "וַיֵּלֶךְ עֵשָׂו אֶל יִשְׁמָעֵאל, וַיִּקַּח אֶת מָחֲלַת בַּת יִשְׁמָעֵאל בֶּן אַבְרָהָם אֲחוֹת נְבָיוֹת עַל נָשָׁיו לוֹ לְאִשָּׁה" ואולם לא גירש את נשיו הקיימות אלא הוסיף עליהם שנאמר "עַל נָשָׁיו לוֹ לְאִשָּׁה".
 
"אמרי אמיר"
1.       " וַיֹּאמֶר אֲבִימֶלֶךְ אֶל יִצְחָק לֵךְ מֵעִמָּנוּ כִּי עָצַמְתָּ מִמֶּנּוּ מְאֹד" (כ"ו , ט"ז) – על קריאה זו של אבימלך ליצחק אמר פעם רבי ישראל מראדין ("חפץ חיים") שלשווא אנו מחפשים סיבות והסברים לשנאת ישראל. בפרשה שלנו מגלה התורה את הסיבה האמיתית לשנאת ישראל שבכל דור ודור: "לך מעימנו , כי עצמת ממנו מאוד". קנאת הגויים בהישגי היהודים היא שמעוררת בהם את רגשות השנאה. אל לנו לחפש הסברים אחרים!
 
2.       " וַתֹּאמֶר לוֹ אִמּוֹ: עָלַי קִלְלָתְךָ בְּנִי" (כ"ז , י"ג) – הגאון מווילנא  אומר שבמילה "עלי" מרמזת רבקה ליעקב שצפויות לו שלוש צרות במהלך חייו:  עשיו, לבן, יוסף. שלוש צרות אלו בחיי יעקב מרומזות גם בדברי יעקב לבניו כשהם מפצירים בו שירשה להם לקחת את בנימין למצרים: "עלי היו כולנה". לדברי הגאון מווילנא, אומר כאן יעקב לבניו שכל הצרות המרומזות במלה "עלי" כבר נתקיימו בו ואינו חייב לעמוד בצרה נוספת...
 
 
מדור לבטיחות: בפרשתנו רבקה אמנו אשתו של יצחק אבינו ,אחת הדמוית הדומיננטיות בפרשה מלמדת אותנו פרק במניעת תאונות ,מניעת שפיכות דמים.  חובת מסירת המידע על סיכונים פעלה כנדרש. אחרי שיעקב לוקח במרמה את ברכתו של עשו מועבר המידע לרבקה על מזימתו של עשו להרוג את יעקב.
. היא מפצירה ביעקב לברוח למקום מבטחים ובכך למנוע שפיחות דמים היא מקיימת את מצות "לא תעמוד על דם רעך"  " ויגד לרבקה את דברי עשו בנה הגדול ותשלח ותקרה ליעקב בנה הקטן ותמר איליו הנה עשו אחיך מיתנחם לך להרגך. ואתה בני שמע בקולי וקום ברח לך אל לבן אחי חרנה". הסרת הסיכון הבטיחותי המיידי של שפיכות דמים הוא בזכותה של רבקה.   במעשיה רבקה אמנו גם דאגה לקיום הנצחי של הבטחת הקב"ה לאברהם. כי ביצחק יקרא לך זרע . רבקה יודעת שלקיום העולם חייבים להיות תורות חוקים ומשפטים,חסד ואמת .ורק צאצאיו של יעקב איש תם יושב אוהלים יכולים להנחיל זאת לכל עמי הארץ. לכן לוקחת על עצמה "עלי קיללתך בני" מלשון הכול עלי להציל את המצב.רבקה יוזמת הכול לאחר ששומעת את יצחק אומר ל עשו "עשה לי מטעמים כאשר אהבתי.... בעבור תברכך נפשי בטרם אמות" לעיתים קורא שעובד בגובה מחליק ונשאר תלוי במערכת למניעת נפילה בחבל בלבד. עובד במקום מוקף שאבד את הקשר עם הסביבה, מייד יורדים להציל אותו מצוידים בכל הציוד המתאים להצלה.
 
 יודגש בזה שאמנם הסיכון הוסר אבל המפגע נשאר קיים כפי שמובא במפרשים " עשו שונא ליעקב "וזו הלכה עמה אנו חיים בכל הדורות . אנו פועלים כל הזמן להסרת הסיכונים פגזים ופצמרים לסוגהם ומשתדלים לחיות בשלום עם ייתר העמים קרי עשיו ,ידידם כביכול. מביטים בדאגה על המפגעים  הסובבים אותנו ונלחמים מול הסיכונים  של התחמשות אויבינו . המפרשים  על התורה שואלים  הכיצד יצחק אבינו הצדיק והקדוש שהיה מוכן להקריב עצמו כפי שמסופר בפרשת עקדת יצחק, לא ידע על המעשה של גניבת הברכה.
האומנם נסתלקה ממנו רוח הקודש שניחנו בה כל האבות? ישנם הרבה תירוצים לכך . ייתכן וידע הוא שיעקב קנה את הבכורה מעשו , אולי ידע בעמקי ליבו שהברכה מגיע ליעקב כפי שהקב"ה הבטיח .ואולי ויאהב יעקבאת עשו יצחק אבינו חשב שעשו היודע את מלאכת הצייד וכן בהיותו עובד אדמה יקיים את מצות התורה קרי הפרשת תרומות ומעשרות או הקרבת הקורבנות הקשורה בשפיכות דם הקורבן על המזבח.  המפרשיםבחלקם מייחסים את אהבתו לעשו כזמנית בלבד וכאהבה שתלויה בדבר קרי מטעמים שעשיו הכין ליצחק אביו. אהבה תלויה בדבר שונה מזו של רבקה ליעקב קרי אהבה שאינה תלויה בדבר . יצחק אבינו לא שיער שעשו יבחר בדרך השלילה ולכן התכוון להעניק לו את הברכה הראשונה . ניתן לקבוע שאהבתו של יצחק אל בנו עשו התעתה אותו זה בא ללמדנו שאהבה גדולה יכולה לשבש את דעתו של אדם עד שעיניו כהות מלראות את המשך העתיד המתבטא בעליונותו של יעקב על עשו . למדים אנו  מכך שאהבה שנאה וקינאה יכולים לשבש את דעתו של אדם  לכן גם התורה בספר דברים  פרק כד מצוה "כי יקח איש אשה לא יצא בצבא...נקי יהי לבתו שנה אחת ושמח את אשתו אשר לקח" אהבה מפריעה לריכוז המלחמתי לכן מוטב לו לחתן הטרי להישאר בבית. אנו כממוני בטיחות מצווים להתחשב בגורם האנושי . המשולש הידוע אדם סביבה ומכונה חייבים להיות מתוכננים כך שגם האדם הלא כשיר יהיה מוגן מפני פגיעות במקום העבודה. הדרכות ותרגולים .אכיפה ידידותית ורגועה הם ערובה למניעת תאונות בעבודה.

בברכה:

שמחה נמש  ממונה בטיחות

לרשימת בעלי מקצוע שנבדקו

מדריכים מודפסים
מדריך תל אביב 2012

לכל המדריכים
חדשות יצאת גדול
מדריך בעלי מקצוע שנבדקו פ"ת ר"ג 2017-18 מחולק בימים אלה
12/08/2017 , שבת
מדריך ראשון חולון בת ים 2017-18 מחולק בימים אלה
מדריך ראשון חולון בת ים 2017-18 מחולק
12/08/2017 , שבת
מדריך ראשון חולון בת ים 2017-18 מחולק בימים אלה
מדריך תל אביב 2016יצא לדרך
09/10/2016 , יום ראשון
מדריך תל אביב 2016 בחלוקה בתל אביב רשימה של אינסטלטורים חשמלאים שיפוצניקים שעברו בדיקה ונמצאו אמינים
מדריך השרון 2016
09/03/2016 , יום רביעי
בימים אלה יצא לחלוקה מדריך השרון של יצאת גדול
100% אחריות על העבודה
12/10/2015 , יום שני
התקשר 03-5-106-106 ובקש בעל מקצוע אם 100% אחריות.
מדריך ראשון חולון בתים לשנת 2015-2016 יוצא בימים הקרובים
09/05/2015 , שבת
בשעה טובה לאחר סיום בדיקת בעלי מקצוע באזור ראשון חולון בת ים,מדריך 2015-2016 יוצא לדרך
מדריך לחיסכון בשיפוץ הבית
16/09/2014 , יום שלישי
חדש ביצאת גדול ! מדריך שיעזור לכם לחסוך אלפי שקלים בשיפוץ הבית ! המדריך בחינם!
לראשונה בישראל מנוי לבעלי מקצוע
29/08/2014 , יום שישי
תמורת תשלום חודשי של 29 ש"ח לחודש אתם יכולים להיות מינויים לבעלי מקצוע ולקבל הדברה ב99 ש"ח,פריצת דלת ב99 ש"ח החלפת ברז ב99 ש"ח
מדריך בעלי מקצוע שנבדקו תל אביב 2014 מחולק
29/05/2014 , יום חמישי
מדריך בעלי מקצוע שנבדקו תל אביב 2014 מחולק בימים אלה בכל רחבי העיר תל אביב
אפליקציה חדשה לאייפון מבית "יצאת גדול"
27/03/2012 , יום שלישי
חברת "יצאת גדול" פיתחה אפליקציה ייעודית לאייפון למציאת בעל מקצוע לפי קרבה למקום המגורים...
קורס עבודה בגובה מבית "יצאת גדול"
27/03/2012 , יום שלישי
"יצאת גדול" ערכה לראשונה קורס עבודה בגובה לבעלי מקצוע...
מדריכי "יצאת גדול" השרון הראשון לשנת 2013
27/03/2012 , יום שלישי
הפצת מדרכי "יצאת גדול" המודפסים, גרסת 2013 מופץ בימים אלה לתושבי השרון
אתר חדש לפורטל בעלי המקצוע "יצאת גדול"
27/03/2012 , יום שלישי
לאחר עבודה ממושכת, עלה לאוויר האתר המשודרג של פורטל "יצאת גדול".
לקוחות מספרים
שרות ברמה הגבוהה ביותר יצאת גדול
קבלנו שירות ברמה הגבוהה ביותר, החל מהתיאומים עם טל , דיוק ההגעה דבר חשוב מאין כמותו ועבודתו המדהימה של אלעזר, מקצועיותו, אמינותו , נחמדותו, ניקה את איזור העבודה לאחר שסיים. ממליצים בחום רב !!!

X
דוא"ל: