נזקי מים

טוב לדעת

התקנות החדשות  – מקרה ביטוח:

v     בקרות מקרה ביטוח – תמסור חברת הביטוח למבוטח את רשימת השרברבים שבהסדר, בכתב או באמצעי אלקטרוני בהתאם לבחירת המבוטח. הרשימה תכלול שם השרברב או חברת שרברבים, כתובת, פרטי התקשרות, האם מדובר בחברת שרברבים, את הציון שהתקבל מדירוג השרברבים, את מספר מדרגים וכן הסבר לגבי תהליך קבלת השרות בתחום נזקי המים בביטוח הדירה.

v     נזקי מים - תקלת אינסטלציה סעיף 3.6 – בעת תיקון אינסטלציה שבוצע על ידי שרברב שבהסדר, חברת הביטוח תאפשר לתקן את נזקי המים באמצעות חברת שרברבים שבהסדר.

v     דירוג שרברבים - בסיום מתן שרות על ידי שרברב שבהסדר, לרבות במקרה שלא בוצע תיקון, תערוך חברת הביטוח בירור לגבי שביעות רצון המבוטח, תוך התייחסות לפרמטרים כמו מהירות השרות ואיכות התיקון. הבירור יעשה באמצעים אלקטרוניים או אחרים לפי רצון המבוטח. חברת הביטוח תעדכן לכל הפחות אחת לחודש את דירוג השרברבים שבהסד


  • בעלי מקצוע
  • נזקי מים

ניסים כהן ›

נבדקתי, יצאתי גדול!
דירוג כללי: 5
מס' מדרגים 2
התקשר עכשיו◂ בעלות שיחה רגילה
אזור | ראשון לציון
ניסים  כהן
שרותי אינסטלציה מתקדמים מומחה בכל עבודות האינסטלציה


המצב כיום בכיסוי נזקי מים בביטוח דירה

v     חברות הביטוח עד לתאריך 3/9/17 היו משלמות לחברת שרברבים (שחר, פמי, שכל,  מילגם) סכום מסוים עבור כל פוליסה מתחדשת, ולמעשה קונות ביטוח משנה עד לסכום תביעה של כ-15,000 ₪.

v     חברות השרברבים היו מעסיקות שרברבים 'פרילנסרים', אשר מקבלים בגדול את ההשתתפות העצמית של המבוטח, העומדת על בין 450 ₪ ל600 ₪

v     השרברב מקבל תגמול מועט עבור תיקון הנזק, ולכן לא פעם מנסה להמציא מוקד נזק נוסף, תוך שלרוב הוא עושה עבודה לא מספיק טובה ולא טורח להגיע בזמן.

v     רוב תלונות הציבור בתחום ביטוח דירה המטופלות ברשות שוק ההון, נוגעות לחוסר שביעות רצון של המבוטחים בתחום זה.

v     התיקון המוצע על ידי הפיקוח על הביטוח מבקש, על כן, להסדיר תחום זה באופן שישפר את השירות שיקבל מבוטח בקרות מקרה ביטוח.

התקנות החדשות בביטוח דירה נזקי צנרת מתאריך 3/9/17

v     בחירת שרברב בעת צירוף לביטוח – סעיף 2.2.3 בפוליסה לביטוח דירה קובע כי "תאפשר חברת הביטוח למבוטח לבחור פוליסה 'שרברב בהסדר' או פוליסה 'כל שרברב'" (כך שבחירת שרברב פרטי לפי ההוראות אינה אפשרית).

v     בחירת שרברב בקרות מקרה הביטוח – הארץ תחולק ל-7 מחוזות: צפון, חיפה, מרכז, תל אביב, דרום, ירושלים, שומרון, כאשר בכל מחוז יהיו לפחות 12 שרברבים. חברת  שרברבים (חברת המספקת שרותי תיקון תקלות אינסטלציה ותיקון נזקי מים המעסיקה במישרין או בעקיפין לפחות 20 נותני שרות) תחושב כשלושה שרברבים.

v     במידה ויש פחות שרברבים במחוז - תאפשר חברת הביטוח למבוטח לבחור כל שרברב, למרות שרכש פוליסת הסדר (השתתפות עצמית של הסדר) והיא תיידע את המבוטח על כך.

התקנות החדשות  – מקרה ביטוח:

v     בקרות מקרה ביטוח – תמסור חברת הביטוח למבוטח את רשימת השרברבים שבהסדר, בכתב או באמצעי אלקטרוני בהתאם לבחירת המבוטח. הרשימה תכלול שם השרברב או חברת שרברבים, כתובת, פרטי התקשרות, האם מדובר בחברת שרברבים, את הציון שהתקבל מדירוג השרברבים, את מספר מדרגים וכן הסבר לגבי תהליך קבלת השרות בתחום נזקי המים בביטוח הדירה.

v     נזקי מים - תקלת אינסטלציה סעיף 3.6 – בעת תיקון אינסטלציה שבוצע על ידי שרברב שבהסדר, חברת הביטוח תאפשר לתקן את נזקי המים באמצעות חברת שרברבים שבהסדר.

v     דירוג שרברבים - בסיום מתן שרות על ידי שרברב שבהסדר, לרבות במקרה שלא בוצע תיקון, תערוך חברת הביטוח בירור לגבי שביעות רצון המבוטח, תוך התייחסות לפרמטרים כמו מהירות השרות ואיכות התיקון. הבירור יעשה באמצעים אלקטרוניים או אחרים לפי רצון המבוטח. חברת הביטוח תעדכן לכל הפחות אחת לחודש את דירוג השרברבים שבהסדר

התקנות החדשות – זמינות:

v     זמינות מתן השרות על ידי שרברב – תיקון הנזק יבוצע לא יאוחר משני ימי עבודה ממועד פניית המבוטח, אלא אם אישר המבוטח אחרת.

v     נקבע מועד ביקור - לא יעלה זמן ההמתנה על שעתיים מעבר למועד שנקבע.

v     נקבע מועד ביקור ולא הגיע השרברב - מבלי שקיבל אישור המבוטח מראש או לא הודיע על דחיית הביקור, איחור של בין שעתיים לשלוש שעות, רשאי המבוטח לבחור שרברב אחר מרשימת השרברבים. עלה זמן ההמתנה על שלוש שעות והודיע המבוטח לחברת הביטוח, תתאם חברת הביטוח מועד להגעת שרברב לא יאוחר משלוש שעות ממועד הודעת המבוטח. במידה וגם אז לא יגיע השרברב תאפשר חברת הביטוח למבוטח לבחור בכל שרברב פרטי. (השתתפות עצמית לפי ההסדר)

v     פנייה לשרברבים מבלי לקבל מענה - פנה המבוטח לארבעה שרברבים בהסדר ולא יכלו להתחיל בתיקון הנזק תוך שני ימי עבודה, והודיע על כך המבוטח לחברת הביטוח, החברה מחויבת לתאם מועד לא יאוחר משני ימי עבודה ממועד ההודעה. במידה והחברה לא תתאים ביקור בפרק זמן זה, רשאי המבוטח להזמין שרברב לא בהסדר והשתתפות עצמית כמו בהסדר

חברת הביטוח אחראית על איכות התיקון והשרות שיינתנו למבוטח על ידי שרברב שבהסדר, לרבות זמינות השרות וסיום התיקון בזמן סביר, חברת הביטוח לא תוכל להעביר את האחריות לחברות הניהול או לשרברב.

שאלות ותשובות בנושא התקנות החדשות בנזקי מים בביטוח דירה

מה הסיבה שהפיקוח על הביטוח שינה את התקנות בנזקי מים בביטוח דירה?

מכיוון  שהשרות והמקצועיות שהצרכנים קיבלו מחברות האינסטלציה היה רע והתקבלו תלונות רבות מהצרכנים, הפיקוח על הביטוח החליט לטובת הצרכנים לשנות את התקנות מתאריך 3/9/17

למה התקנות החדשות טובות לצרכן?

לצרכן יש אפשרות לבחור שרברב מתוך רשימת שרברבים  של 12 שרברבים  שמופיעה בחברת הביטוח,       לפי דירוג של המבוטחים. במקרה והשרברב מאחר מעל שלש שעות יש אפשרות להזמין שרברב פרטי.

מה ההבדל בין שרברב פרטי לשרברב שבהסדר?

עלות הביטוח בשרברב פרטי יקרה יותר וגם ההשתתפות העצמית, בקרות הנזק בשרברב הסדר יש לבחור מרשימה שחברת הביטוח מפרסמת, הרשימה חייבת להכיל 12 שרברבים במחוז.

מה קורה אם חידשתי את הפוליסה שלי לפני חודש ואו לפני שהתקנות נכנסו לתוקף ?

כדאי לשקול לבטל את הפוליסה ולעשות פוליסה חדשה, התקנות החדשות מדברות רק על פוליסות שתחילת הביטוח 3/9/17 ואילך.

רוצה הצעת מחיר חינם?

לקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות מצדכם ממאגר בעלי מקצוע של "יצאת גדול" לחץ כאן

*
*
*
מקצוע*
...Loading...
מחפש בעל מקצוע אחר
תחומים נוספים
מונחים נוספים
אינסטלטורים
אינסטלטורים
X
דוא"ל: